niedziela, 28 sierpnia 2016

Liebster Blog Award #2

Inne posty się piszą, spokojnie, nie będę was już tak atakować LBA :D Ale dzisiaj wróciłam z ostatniej podróży, i, cóż, nadrabiam zaległości...
Dzisiaj odpowiadam na pytania od Moniki z bloga Piszę, czytam, gotuję.



Czym jest LBA?
Nominacja do Liebster Blog Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za „dobrze wykonaną robotę”. Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów, więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz je o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował.

1. Wymień 3 książki z dzieciństwa, wybierz jedną i napisz dlaczego akurat ta książka znalazła się w tym zestawieniu.
Tylko 3?! Cóż, spróbuję...
Dzieci z Bullerbyn, Nawiedzony dom (J. Chmielewska), Martynka w krainie baśni
Martynka w krainie baśni to pierwsza książka, jaką przeczytałam w pełni samodzielnie, "w myślach" (czyli po cichu, a nie na głos) po tym, jak nauczyłam się czytać. Było to w namiocie z pluszakami rozłożonym w moim pokoju w słoneczny dzień, a ja siedziałam po turecku. Serio. 


2. Dzięki komu/ czemu rozpoczęłaś czytanie?
Zdecydowanie dzięki rodzicom, którzy odkąd pamiętam czytali mi na dobranoc i oddawali swoje stare książki. 



3. Czy Twoi znajomi czytają książki? Wymieniacie się nowinkami czytelniczymi lub książkami? A jeśli nie czytają to, jak myślisz dlaczego tak jest? Starasz się ich zachęcić do czytania?
Tak, moi znajomi czytają książki. Przynajmniej ci z gimnazjum, bo nie wiem, jak będzie w liceum. Czasami udaje mi się pogadać z kimś o książkach, ale moje dwie przyjaciółki (pozdrawiam, jeśli któraś z was to czyta ♥) mają nieco odmienne gusta. 


4. Złota rybka spełni Twoje jedno życzenie. Możesz wybrać jednego autora i się z nim spotkać w celu przeprowadzenia wywiadu. Kto to by był?
Pewnie wszyscy spodziewacie się odpowiedzi: Rick Riordan, wszak to mój ulubiony autor. 
Pff, żal marnować złotą rybkę, Rick żyje i ma się dobrze. 
Poprosiłabym o wywiad z Tolkienem! Wszak nie każdy ma okazję spotkać nieżyjącego mistrza... (I wzięłabym oczywiście książkę do podpisu :") bo lubię autografy). 


5. Czy chciałabyś/chciałbyś napisać książkę? A może już ją piszesz? O czym by była, a może o czym jest?
Byłoby fajnie, ale wiem, że nie nadaję się na pisarkę. W tej kwestii nieco przypominam Anię z Zielonego Wzgórza - napisanie prostego opowiadania nie sprawia mi większych trudności, ale wiem, że nie nadaję się, by na tym zarabiać. 


6. Jaki jest Twój ulubiony gatunek literacki? Co sprawia Ci największą przyjemność?
Fantasy! I młodzieżówki z domieszką magii, jak chociażby Percy Jackson czy Harry Potter. Ale to też na upartego można podciągnąć pod fantasy :) 
Co sprawia mi największą przyjemność? Nie ma jednej takiej rzeczy. Nie mogłabym wymienić kilku, bo inne byłyby pokrzywdzone. Życie to nie tylko czytanie książek! 


7. Czy masz książki, do których wielokrotnie wracasz? Jak uważasz, czemu niektóre książki możemy czytać wielokrotnie i nigdy nam się nie znudzą? A może uważasz, że nie ma takich książek, albo przynajmniej Ty tak nie masz- to czy chciałabyś/chciałbyś tak mieć?
Kiedyś o wiele częściej wracałam do książek, bo zwyczajnie nie siedziałam tyle w świecie internetowych książkoholików i nie wiedziałam o nowościach - jeśli już, to z gazet albo podczas wizyty w księgarni. 
Myślę, że niektóre książki można czytać wielokrotnie z wielu różnych powodów. Może dlatego, że lubimy szukać ukrytych szczegółów, a może podoba nam się język i styl danego autora, a może mamy do danej historii sentyment... 
Wiele razy wracałam do cyklu o Ani z Zielonego Wzgórza, książek Joanny Chmielewskiej, Baśnioboru, trylogii Wilken, Opowieści z Narnii

8. Czy oprócz czytania książek masz inne zainteresowania? Jeśli tak, to jakie?
Plastyka (rysowanie, malowanie, jakieś artystyczne gadżety) oraz pływanie. 

9. Czy wiążesz swoją przyszłość zawodową z czytaniem? Marzy Ci się posada w wydawnictwie/ księgarni/ chcesz być pisarzem/ pisarką?
Nie. Smutne, ale jest to mało opłacalne :( (chociaż mama twierdzi, że powinnam zostać bibliotekarką, bo tak uwielbiam układać książki). 
Może kiedyś będę tymaczasowo pracować w księgarni. Nie wiem. 

10. Wymień jednego bohatera męskiego, który przypadł Ci do gustu. Nie musi to być główny bohater książki.
Problem w tym, że bohaterowie męscy o wiele częściej przypadają mi do gustu niż bohaterki (które, nawiasem mówiąc, są do siebie bardzo podobne). 
Nie będę więc wybierać ze wszystkich książek, jakie do tej pory czytałam. Za to w jednej z ostatnio przeze mnie czytanych bohaterów było na pęczki, a męskich to już w ogóle... 
...no więc polubiłam Jona Snow :) 


11. Jednak Twoja złota rybka chcę spełnić Twoje jeszcze jedno życzenie... pozwól jej na to. Tym razem umożliwia Ci przenieść się do świata książki... jaka książka byłaby tą, do której z chęcią byś weszła/wszedł? Z którymi bohaterami byś chciała/chciał się spotkać? Gdzie spędziłabyś/spędziłbyś tę jedną noc?
Wchodzę do jednej z książek z uniwersum Doctora Who (najlepiej z Dziesiątym, o) i podróżuję TARDIS po wszystkich innych książkowych światach, po czym wracam w tym samym momencie, w którym wyruszyłam - i tak właśnie spędzam tę "jedną noc". 
Co, spodziewaliście się Obozu herosów?

* * *

Teraz pora na pytania ode mnie. 

1. Jeden z twoich najulubieńszych fikcyjnych bohaterów musi umrzeć. Kogo wybierasz? (Warunek: Ta osoba nie może być już martwa w swoim uniwersum :P) 

2. Jaki film/serial/książkę uważasz za najbardziej wzruszający, wyciskający łzy? 

3. Jakie jest twoje ulubione medium społecznościowe? Dlaczego?

4. Które książki zostały - według ciebie - dobrze zekranizowane?

5. A które ekranizacje uważasz za najgorsze?

6. Co wolisz - do końca życia dostawać za darmo wszystkie wymarzone książki, czy dostać 50 000 zł z zakazem przeznaczenia tej kwoty na: książki, żywność, rachunki itp., cele charytatywne ? Dlaczego?

7. Twój ulubiony deser?

8. Masz możliwość wyjazdu kompletnie za darmo w roczną podróż (wszelkie wydatki związane z podróżą masz pokryte, również np. pamiątki). Warunek jest jeden: musisz wyjechać jutro. Decydujesz się? Jeśli tak, gdzie jedziesz i co robisz?

9. Sweter czy bluza?

10. Co skłoniło cię do założenia bloga?

11. Jesteś raczej introwertykiem czy ekstrawertkiem?

Nominowanie kolejnych 11 blogów przerasta mnie (a przede mną jeszcze jedna część LBA!), więc dzisiaj tylko kilka nominacji. Zatem nominuję:

Angę z bloga w Norze Angi (z tego, co się orientuję, to jest twoja druga albo trzecia nominacja w ostatnim czasie... xD)
Ann z bloga Annatomy 
Katrinę z bloga Drewniany most
Natalię z bloga Shit. Shiit. Shieeett.

W trzeciej części planuję znowu więcej nominacji. Mam nadzieję, że ten post przypadł wam do gustu :) 

2 komentarze:

  1. Trzecia, ale bardzo dziękuję, bo chciałam na wszystkie odpowiedzieć w jednym poście, ale bardzo nie lubię parzystych liczb, więc dwie tak głupio, a tak to idealnie, trzy to super liczba!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To powodzenia w odpowiadaniu na nieparzystą liczbę pytań! :D

      Usuń

Cieszę się, że zajrzałeś na mojego bloga. Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz za sobą komentarz, ale uprzejmie proszę, by nie przeklinać i nie obrażać się nawzajem :-)
Możesz podpisać się linkiem do swojego bloga - chętnie zajrzę, ale proszę, nie komentuj tylko i wyłącznie w celu reklamy.
Pozdrawiam!